İş Yeri Dışında Satış Yetki Belgesi Hakkında
17 Mart 2025İş Yeri Dışında Satış Yetki Belgesi Hakkında
İş Yeri Dışında Satış Yetki Belgesi örneği için tıklayınız.
Yetki Belgesi Nedir?
İş yeri dışında satış yetki belgesi, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 47 nci maddesi ve bu maddenin uygulama yönetmeliği olan İş Yeri Dışında Kurulan Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri kapsamında faaliyette bulunmak isteyen satıcı veya sağlayıcıların sahip olması zorunlu olan belgeyi ifade eder.
Yetki Belgesi İstenilmeyen (Kapsam Dışı) Sözleşme Türleri Nelerdir?
- Finansal hizmetler,
- Taşınmaz malların veya bu mallara ilişkin hakların oluşumu, devri veya kazanımı,
- Konut kiralama,
- Paket turlar,
- Devre tatil, uzun süreli tatil hizmeti ve bunların yeniden satımı veya değişimi,
- (Değişik:RG-23/8/2024-32641)[1] Fuar, panayır, pazar yeri ve alışveriş merkezlerinde yapılan satışlar,
- Beslenme destek ürünleri hariç olmak üzere, yiyecek ve içecekler gibi günlük tüketim maddelerinin, satıcının düzenli teslimatları çerçevesinde tüketicinin meskenine veya iş yerine götürülmesi,
- (Değişik:RG-23/8/2024-32641)1 Mal veya hizmet bedeli iki yüz elli Türk Lirasını aşmayan satışlar,
- (Değişik:RG-23/8/2024-32641)1 Temizlik hizmetleri ile malların montaj, bakım ve onarımı,
- 5/11/2008 tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu uyarınca yetkilendirilmiş işletmecilerin, mal satışları ile mal ve hizmet satışını birlikte yaptıkları durumlar hariç olmak üzere, sunduğu elektronik haberleşme hizmetleri,
- Elektrik, su ve doğal gaz hizmetlerine ilişkin abonelikler,
- (Ek:RG-23/8/2024-32641)1 Bahis, çekiliş, piyango ve benzeri şans oyunlarına ilişkin hizmetler,
- (Ek:RG-23/8/2024-32641)1 Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve boş zamanın eğlence veya dinlenme amacıyla değerlendirilmesi,
ile ilgili sözleşmeler kapsam dışındadır.
Başvuru Mercii Neresidir?
Yetki Belgesi başvurusu satıcı veya sağlayıcıların merkezlerinin bulunduğu yerdeki Ticaret İl Müdürlüğüne yapılır.
Başvuruda İstenilen Bilgi ve Belgeler Nelerdir?
Başvuru Mercii Neresidir?
Yetki Belgesi başvurusu satıcı veya sağlayıcıların merkezlerinin bulunduğu yerdeki Ticaret İl Müdürlüğüne yapılır.
Başvuruda İstenilen Bilgi ve Belgeler Nelerdir?
- Bakanlığın internet sayfasında ilan edilen örneğe uygun iki adet yetki belgesi.
- Satıcı veya sağlayıcının faaliyet konusunu ve kuruluşunu gösteren ticaret sicil gazetesi veya esnaf ve sanatkârlar sicil gazetesi.
- Satıcı veya sağlayıcının kayıtlı olduğu odadan alacağı faaliyet belgesi veya sicil tasdiknamesi.
- Satıcı veya sağlayıcıya ait vergi levhası.
- Satıcı veya sağlayıcının defter tutma yükümlülüğüne göre serbest muhasebeci mali müşavir veya yeminli mali müşavir tarafından onaylı en son tarihli bilanço ile gelir tablosu veya işletme hesap özeti ya da yeni işe başlamaları halinde açılış bilançosu ve yoklama fişi.
- Satışa konu edilen mal veya hizmetlerin fiyat listesi.
- Tüketicilerin cayma bildirimini yapabileceği açık adres, elektronik posta adresi, kısa mesaj gönderilebilecek telefon numarası ve diğer iletişim bilgileri.
- Tüketicilerin ödemelerini yapabilecekleri banka, posta ve benzeri hesap bilgileri.
Başvuru Esnasında Getirilmesi Gereken Belgeler Nelerdir?
Firma müracaat formu için tıklayınız.
İşyeri dışında satış yeni firma dilekçesi için tıklayınız.
idsyb firma iletişim bilgileri ve fiyat listesi için tıklayınız.
Firma müracaat formu için tıklayınız.
İşyeri dışında satış yeni firma dilekçesi için tıklayınız.
idsyb firma iletişim bilgileri ve fiyat listesi için tıklayınız.
Başvurunun Değerlendirilme Süreci Nasıldır?
İl müdürlüğü tarafında yetki belgesi verilirken, satıcı veya sağlayıcı tarafından sunulan bilgi ve belgeler ile birlikte başvuruda bulunan satıcı veya sağlayıcı nezdinde Bakanlıkça yapılan denetimler ve tüketici şikayetleri dikkate alınarak yapılacak değerlendirme neticesinde uygun bulunanlara yetki belgesi verilir.
İl müdürlüğü tarafından tüketicilerin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını korumak amacıyla ek bilgi ve belge istenebilir.
Belge Verildiği İlin Mülki sınırlarında mı Ülke Genelinde mi Geçerlidir?
Satıcı ve sağlayıcıların, merkezlerinin bulunduğu yerdeki il müdürlüklerinden almış oldukları ve geçerli durumdaki yetki belgeleri ülke genelinde geçerlidir.
Belgenin Geçerlilik Süresi Nedir?
İş yeri dışında satış yetki belgelerinin geçerlilik süresi iki yıldır.
Belgenin İptal Edilmesi Mümkün müdür?
Bu Yönetmeliğe aykırı uygulamaların tespit edilmesi sonucunda yapılacak uyarıya rağmen, uyarının tebliğ tarihinden itibaren bir yıl içinde bu Yönetmeliğe aykırı herhangi bir uygulamanın tespit edilmesi halinde ilgili satıcı veya sağlayıcının yetki belgesi il müdürlüğü tarafından iptal edilir.
Bu kapsamda, yetki belgesi iptal edilen satıcı veya sağlayıcılar ile bunların yöneticisi, yönetim kurulu üyesi veya temsile yetkili ortak olduğu diğer satıcı veya sağlayıcılara, iptal tarihinden itibaren bir yıl süreyle yetki belgesi verilmez.
Diğer taraftan, yetki belgesinin iş yeri dışında kurulan sözleşmeler dışında kullanılması halinde satıcı veya sağlayıcının belgesi uyarı yapılmaksızın iptal edilir ve yeniden yetki belgesi verilmez.
İl müdürlüğü tarafında yetki belgesi verilirken, satıcı veya sağlayıcı tarafından sunulan bilgi ve belgeler ile birlikte başvuruda bulunan satıcı veya sağlayıcı nezdinde Bakanlıkça yapılan denetimler ve tüketici şikayetleri dikkate alınarak yapılacak değerlendirme neticesinde uygun bulunanlara yetki belgesi verilir.
İl müdürlüğü tarafından tüketicilerin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını korumak amacıyla ek bilgi ve belge istenebilir.
Belge Verildiği İlin Mülki sınırlarında mı Ülke Genelinde mi Geçerlidir?
Satıcı ve sağlayıcıların, merkezlerinin bulunduğu yerdeki il müdürlüklerinden almış oldukları ve geçerli durumdaki yetki belgeleri ülke genelinde geçerlidir.
Belgenin Geçerlilik Süresi Nedir?
İş yeri dışında satış yetki belgelerinin geçerlilik süresi iki yıldır.
Belgenin İptal Edilmesi Mümkün müdür?
Bu Yönetmeliğe aykırı uygulamaların tespit edilmesi sonucunda yapılacak uyarıya rağmen, uyarının tebliğ tarihinden itibaren bir yıl içinde bu Yönetmeliğe aykırı herhangi bir uygulamanın tespit edilmesi halinde ilgili satıcı veya sağlayıcının yetki belgesi il müdürlüğü tarafından iptal edilir.
Bu kapsamda, yetki belgesi iptal edilen satıcı veya sağlayıcılar ile bunların yöneticisi, yönetim kurulu üyesi veya temsile yetkili ortak olduğu diğer satıcı veya sağlayıcılara, iptal tarihinden itibaren bir yıl süreyle yetki belgesi verilmez.
Diğer taraftan, yetki belgesinin iş yeri dışında kurulan sözleşmeler dışında kullanılması halinde satıcı veya sağlayıcının belgesi uyarı yapılmaksızın iptal edilir ve yeniden yetki belgesi verilmez.