Mutabakat Komitesi Başvurusu

26 Ocak 2024



Mutabakat Komitesi Nedir?
5362 sayılı Esnaf ve Sanatkârlar Meslek Kuruluşları Kanununa tabi odalar arasında veya bu odalar ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği bünyesindeki odalar arasında üye kayıt zorunluluğu bakımından çıkacak anlaşmazlıkları çözümlemek üzere il ve ilçelerde mutabakat komiteleri kurulur. Bu komiteler anlaşmazlıkları, ilgili mevzuat çerçevesinde çözüme kavuştururlar.
Mutabakat komiteleri; anlaşmazlıkları çözümlemek üzere, İl ve ilçelerde mülkî amirin başkanlığında ya da görevlendireceği kişinin başkanlığında ilgili odaların ve birliğin birer temsilcisinden oluşur.
 

*Başvuru Nasıl Yapılır?
Ticaret İl Müdürlüğüne şahsen gelerek, Posta yoluyla



*Başvuru İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?
1-Dilekçe ( Örn: Dilekçe )

2- İmza Beyanı
3- Kimlik Fotokopisi
4- Oda Kayıt Belgesi
5- İkametgah Belgesi
6- Vergi Levhası
7- Esnaf Sicil Tasdiknamesi veya Esnaf Sicil Gazetesi yada Ticaret Sicil Faaliyet Belgesi
8- 2023 Yılına ait Yıllık Gelir Beyannamesi
**1.Sınıf Tacir olunmuş ise Kanıtlayıcı Belgelerin eklenmesi



*Esnaf/Tacir Ayırımına İlişkin Kararlar Nasıl Verilir?
Mutabakat Komitesi toplantılarında; 5362 Sayılı Esnaf ve Sanatkârlar Meslek Kuruluşları Kanunu, 21.07.2007 tarih ve 26589 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2007/12362 sayılı Esnaf ve Sanatkâr ile Tacir ve Sanayicinin Ayrımına İlişkin Bakanlar Kurulu Kararı, yürürlükteki Koordinasyon Kurulu Kararı ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun ilgili maddeleri ve Bakanlığımız talimatları çerçevesinde yürütülmektedir.




*Karar Tebliğ Edildikten Sonra Ne Yapmalıyım?
Tebliğ edilen Mutabakat Komitesi kararında başvuru sahibinin talebi kabul olduysa; söz konusu karar ile kaydını sildirmek istediği odaya giderek kayıt sildirme işlemlerini tamamlaması gerekmektedir. Komite kararlarına karşı ilgililer tarafından on gün içinde yetkili Asliye Hukuk Mahkemesine itiraz edilebilir. Mahkemenin kararı kesindir. Kesinleşen mahkeme kararı üzerine ilgili sicil müdürlükleri kayıtlarında gerekli işlemi yapmak zorundadırlar.